חייגו אלינו: 0779907251

ייעוץ ומיחזור משכנתאות

הלוואות

מהי משכנתא ומי בכלל צריך הלוואה?

משכנתא היא הלוואה המובטחת בנכס של הלווה. הלווה יכול להיות בעל בית, או שוכר השוכר את הנכס.

המשכנתא מספקת ללווה כספים לרכישת הנכס, וכן מציעה ביטחון כלכלי מסוים במקרה של אבטלה או מחלה.

משכנתא היא הלוואה שעוזרת לכם לרכוש דירה. זה בדרך כלל מוחזר על פני תקופה של שנים.

משכנתאות משמשות בעיקר אנשים שרוצים לקנות בית משלהם ויש להם מספיק הכנסה כדי לשלם את ההחזרים החודשיים.

חשוב לדעת מה מצבכם הכלכלי לפני הגשת בקשה למשכנתא, שכן הדבר ישפיע על סכום הכסף שתצטרכו ללוות ועל סוג המשכנתא המתאימה ביותר לצרכיכם.

שלב ראשון בתהליך: קבלת אישור עקרוני.

אישור עקרוני בא לאשר אתכם כליווי בהיבט של היסטוריית האשראי הצרכני שלכם. כלומר הבנק בודק מתוך מאגרי הנתונים של בנק ישראל האם התנהלותכם היא תקינה, האם לא חזרו לכם שיקים או חיובי כרטיסי אשראי, האם חשבונכם אינו מוגבל או בהליך של פשיטת רגל וכיוצ"ב. התנהלות תקינה מציגה דו"ח תקין, הדוח נקרא BDI – זהו דו"ח אשראי צרכני של הלקוח מוצגת כל ההיסטוריה הצרכנית של הלקוח במשך 3 השנים האחרונות.

שלב שני

יועץ המשכנתא יאבחן את הפרופיל הפיננסי של הלקוח תוך כדי התאמת צרכיו לסוג ההלוואה, ועל סמך נתונים אלו המגובים באישורים אותם ימציא הלקוח (3 תלושי שכר אחרונים, תדפיס עו"ש וכיוצ"ב) יבנה היועץ תמהיל המותאם אישית עבור הלקוח. כלומר, לא כל תמהיל מתאים לכל לקוח, ולכן טעות נפוצה היא להשוות בין לקוח ללקוח, זוהי טעות איומה שכן לכל אחד יש נתונים וצרכים שונים משל לקוח אחר.

שלב שלישי

היועץ כותב תמהיל המתאים לאופי וצורכי הלקוח ופונה איתו לכלל הבנקים, לאחר שמספר בנקים הסכימו להצעה, יערוך היועץ מכרז בין הבנקים בכדי להביא למקסם עבור הלקוח את תנאיו.

כמה זמן כדאי לשקול כל אפשרות לפני קבלת החלטה?

שר מחליטים על משכנתא, כדאי לשקול את כל האפשרויות העומדות בפניכם. מסגרת הזמן להחלטה זו שונה עבור כל אחד וזה יכול להיות תלוי בכמה כסף חסכת וכמה זמן אתה מתכנן לגור בבית.

יש אנשים שיחליטו לקנות ברגע שהם יכולים להרשות לעצמם מקדמה ואחרים עשויים לרצות לחכות עד שירגישו שהם יציבים כלכלית.

מהי מחזור משכנתא?

מיחזור משכנתא הוא תהליך של פירעון המשכנתא הקיימת והחלפתה במשכנתא חדשה. ניתן לעשות זאת על מנת לנצל ריביות נמוכות יותר, לגבש חובות ולפנות מזומנים שיוכלו לשמש למטרות אחרות.

מהם היתרונות של מחזורי משכנתאות?

מיחזור משכנתא יכול לעזור לך לקבל ריבית נמוכה יותר וטווח קצר יותר על המשכנתא שלך. זה גם יכול לעזור לך לשחרר חלק מההון העצמי בבית שלך אם אתה מחפש מזומן.

היתרונות של מיחזור משכנתא הם רבים. אחד החשובים שבהם הוא שזה יכול לעזור לך לקבל ריבית נמוכה יותר על המשכנתא שלך, מה שאומר שתשלמו פחות ריבית לאורך זמן. ייתכן שהוא גם יוכל להפחית את התשלום החודשי שלך, אם כי זה לא מובטח מכיוון שסכום הכסף שהולך להחזר הקרן משתנה עם כל מימון מחדש. ייתכן שתוכל לשחרר קצת הון עצמי בבית שלך אם אתה מחפש גם מזומן, מה שאומר שאתה יכול למכור חלק או את כל מה שאתה חייב על הבית שלך ולקבל מזומן במקום. יועץ פיננסי מקצועי שמומחה במשכנתא יכול לקצר את הזמנים של מחזור המשכנתא, לחסוך עשרות ומאות אלפי שקלים, אך כדאי לחסוך את הזמן והמאמץ.

למה צריך יועץ משכנתא בישראל

הבנקים הינם מוסדות למקסום רווחיהם הפרטיים, ולא עמותה למטרות התנדבות – זה ברור לכולם.

דומה הדבר לחנות לממכר מוצרי חשמל\מוצרי צריכה\וכיוצ"ב, החנות רוצה להרוויח מקסימום.

לקבל ייעוץ מיועץ בבנק, דומה לקבלת הצעת מחיר מבעל החנות – התנאים יהיו הטובים ביותר עבור הבנק ולא עבור הלקוח.

 

תפקיד היועץ החיצוני הינו להשיג עבור הלקוח את התנאים הטובים ביותר עבור הלקוח, תנאים שיחסכו עבורו את המקסימום הניתן בתהליך המשכנתא, ולא מדובר רק בריביות.

מטרת היועץ הינה לגדר סיכונים עתידיים הצפויים לחשוף את הלקוח לעלייה בהחזר החודש ובהחזר הקרן, הצמדות כאלו ואחרות למדד, למנוע ככל שניתן הפרדי היוון וקנסות פרעון מוקדם.

לכן לחשוב שמדובר רק על חיסכון בריבית זוהי טעות נפוצה. הבנק יושע שלקוח מן המניין חושב אך ורק על הריבית, אך אינו מודע להשפעות קריטיות כאלו ואחרות מלבד הריבית- וכאן בדיוק נכנס תפקידו של היועץ- לטפל בכל הדברים הללו.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן